Aan het laden...

Autorisatieregister

Een autorisatieregister zorgt ervoor dat gegevens alleen op het juiste moment met de juiste personen kunnen worden gedeeld. Eenvoudig gezegd is het een officieel overzicht van alle autorisaties die gedurende de gegevensuitwisseling zijn gebruikt. In Nederland vertrouwen burgers op een autorisatieregister dat wordt beheerd door Visma Connect om de belastingadviseur van hun keuze hun belastingaangifte te laten indienen. Een zelfde soort register kan gebruikt worden door transportbedrijven om transportpartners of vrachtwagenchauffeurs toegang te geven tot specifieke informatie of zendingen. Autorisatieregisters kunnen ook waardevol zijn in de gezondheidszorg. De uitwisseling van vertrouwelijke patiëntgegevens is iets wat zowel veilig als controleerbeer dient te gebeuren.

Naast het organiseren van veilige gegevensuitwisseling kunt u met een autorisatieregister het tijdsbestek instellen waarbinnen de gegevens beschikbaar zijn, of de autorisatie al dan niet gedelegeerd kan worden, en de hoeveelheid informatie die gedeeld wordt.

Denk van tevoren na over belangrijke vragen als:

  • Welke gegevens wil ik delen?
  • Met wie wil ik die gegevens delen?
  • Onder welke voorwaarden wil ik bepaalde gegevens delen?

 

Hoe wordt de software geleverd?

De software kan als standalone service worden geleverd of als onderdeel van onze Qualified Messaging Services.

Voordelen

Een autorisatieregister geeft de eigenaar van de gegevens de controle. In een autorisatieregister is vastgelegd wie het recht heeft tot toegang tot de gegevens; het maakt het organiseren van autorisaties ook minder ingewikkeld. Transparante en controleerbare logs stellen dienstverleners in staat om te zien wie toegang heeft tot hun gegevens. De service is daarnaast gestandaardiseerd voor een betere interoperabiliteit.

Neem contact op

Werk met ons samen voor een veilige gegevensuitwisseling. Gebruik de knop hieronder of bel en vraag naar Elsbeth Bodde.

New call-to-action
 
088-1161800