Aan het laden...

Standard Business Reporting

Standard Business Reporting: hoge datakwaliteit en betrouwbare rapportages

Organisaties zoeken naar manieren om informatie van data te maken en administratieve lasten te verminderen. Traditionele manieren om te rapporteren met behulp van ad-hoc gegenereerde spreadsheets volstaan niet meer. Data zijn vaak verouderd en het verzamelen en analyseren kost onnodig veel tijd. Standard Business Reporting (SBR) is de standaard voor de digitale uitwisseling van alle bedrijfsmatige rapportages en zorgt ervoor dat bedrijven kunnen beschikken en rapporteren over gestructureerde informatie en weloverwogen beslissingen nemen op basis van real-time gevalideerde gegevens.

Met SBR worden gegevens door middel van een standaard structuur en definitie tussen partijen uitgewisseld. Hierdoor worden (financiële) gegevens digitaal en gestandaardiseerd aangeleverd en kunnen deze geautomatiseerd verwerkt worden.

De standaard structuur en definitie van SBR wordt bepaald door een XBRL taxonomie. De taxonomie is het woordenboek dat context geeft en informatie maakt van gegevens.
Alle partijen spreken hierdoor dezelfde taal met als gevolg eenduidige interpretatie van alle gegevens en hogere datakwaliteit. Visma Connect heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van dergelijk taxonomieën voor zowel de overheid als het bedrijfsleven.

Visma Connect SBR Platform

Het Visma Connect SBR platform standaardiseert digitale en ongestructureerde gegevensstromen voor overheden, instanties en het bedrijfsleven. Het vermindert administratieve lasten en geeft betekenis aan data. Het Visma Connect SBR platform verzorgt de authenticatie en gegevensvalidatie, zowel voor system-to-system (S2S) of human-to-system (H2S) berichtenverkeer.

Meer inzicht tegen lagere kosten

Visma Connect maakt het geautomatiseerd ontvangen en het valideren van gegevens simpel. Informatie is direct leesbaar voor softwareapplicaties. Dit zorgt voor enorme kostenbesparingen op het gebied van het verzamelen en verwerken van bedrijfsinformatie.

Voor wie is het?

  • Financiële instellingen zoals banken, verzekeraars en financieringsmaatschappijen;
  • Intermediairs, zoals accountants en fiscalisten die namens organisaties rapportages verzorgen aan instanties, zoals de belastingdienst en de Kamer van Koophandel en het UWV;
  • Bedrijven die deze rapportages zelf verzorgen.

Voordelen

  • Real time validatie. Met één druk op de knop beschikt u veilig over gestructureerde informatie;
  • 100% compliant Onze diensten worden door overheden, instellingen en bedrijven gebruikt om compliant te zijn en voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen;
  • Visma Connect vereenvoudigt en automatiseert uw financiële rapportage proces;
  • Data integratie: in het Visma Connect SBR platform kunnen data uit verschillende systemen gecombineerd worden. Dit voorkomt kostbare systeemintegraties.

Eenvoudige integratie

Het Visma Connect SBR platform kan op twee gebruiksvriendelijke manieren aangesloten worden:

  • System-to-system (S2S). Met een softwarekoppeling tussen de accounting software van uw klanten en uw systemen komen met één druk op de knop de gegevens van uw klant veilig, gestructureerd en geautomatiseerd in het portal. Deze oplossing is vooral interessant indien u klanten of intermediairs heeft die regelmatig of in grote aantallen rapportages bij u aanleveren.
  • Human-to-system (H2S). Via SBR Easy Access vindt de gegevensuitwisseling plaats door middel van een eigen portaal in uw huisstijl. Uw klanten kunnen eenvoudig inloggen in uw portaal.

 

Neem contact op

In een wereld die op data draait, is betrouwbare, gestructureerde informatie van levensbelang. Visma Connect is de belangrijkste leverancier van tools, taxonomieën en expertise voor informatie en gegevensuitwisseling. Leer vandaag nog hoe u beter en sneller, meer uit uw informatie haalt. Bel 088-1161800 en vraag naar Elsbeth Bodde, of stuur een e-mail.