Aan het laden...

Nieuws

Nieuws

Recent Posts

  • De ZoetermeerPas gaat met de tijd mee! Daarom ontvangen pashouders vanaf 1 januari 2020 een vernieuwde ZoetermeerPas. Een digitaal tegoed vervangt vanaf dan de papieren voordeelcheques. Dus altijd inzicht in wat je nog te besteden hebt. Pashouders en aanbieders maken gebruik van de nieuwe website www.zoetermeerpas.nl. Na uw aanvraag hoeft u alleen uw foto maar te uploaden en u kunt gebruik maken van vele aantrekkelijke aanbiedingen. Deze vernieuwing kwam tot stand door samenwerking tussen de gemeente Zoetermeer en Visma Connect. Gebruiksgemak voor iedereen Reden voor de veranderingen is het vergroten van het gebruiksgemak voor aanbieders en pashouders. Het betaalproces van gemeente aan aanbieders is nu makkelijker. De aanbieders kunnen ook zelf hun aanbiedingen voor activiteiten plaatsen. Deze aanbiedingen staan overzichtelijk gesorteerd op de nieuwe website. Dus pashouders kunnen zo op deze website makkelijk zien waar ze aan mee kunnen doen. Ze krijgen een eigen account op www.zoetermeerpas.nl. Daarop zien ze waar het tegoed aan is uitgegeven en hoeveel tegoed er nog over is. Verder lezen? Meer informatie over de Zoetermeerpas op de website van Zoetermeer. Neem contact op Neem contact op met Ralph Verhelst of Marcel Raap om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? Visma Connect en Blockchain Visma Connect partner van Odyssey 2020 The Promise of a self-sovereign identity Blockchain voor business

  • Odyssey 2020 Ook in 2020 is Visma Connect weer partner van het open innovatieprogramma Odyssey: “Polaris” en de bijbehorende hackathon. De hackathon vindt plaats in Groningen van 2 en met 6 april 2020. Het is de grootste en belangrijkste hackathon in zijn soort ter wereld. Odyssey en innovatieve ideeën Het programma verbindt innovatieve ideeën met overheden, profit en non-profit partners om oplossingen voor complexe sociale uitdagingen. Dit met behulp van blockchain, AI en andere opkomende technologieën. Met een reeks branche-evenementen, hackathons en een gedecentraliseerd incubatieprogramma mobiliseert Odyssey een wereldwijd ecosysteem van meer dan 6.000 leden. Hieromder software ontwikkelaars, creatieven, startups, bedrijven, investeerders, overheidsinstanties, juridische experts, toezichthouders en wetenschappers. Maar ook andere belangrijke stakeholders. Tijdens de derde editie van Odyssey Hackathon in 2019 hebben 100 teams van over de hele wereld, met ondersteuning van  honderden experts (in totaal meer dan 1500+ mensen), nieuwe oplossingen voor complexe sociale uitdagingen gebouwd, met behulp van blockchain, AI en robotica. Deze uitdagingen hebben grote sociale en ecologische impact en een groot maatschappelijk belang en  kunnen eenvoudigweg niet worden opgelost door één organisatie of sector maar alleen door een basisbeweging, brede samenwerking en een nieuwe openbare digitale infrastructuur om een ​​dergelijke samenwerking mogelijk te maken. Aanmelden De vierde editie van de Odyssey Hackathon vindt plaats in Groningen van 2-6 april 2020. Teams kunnen zich nog aanmelden van 20 januari tot 24 februari 2019. Schrijf je in voor de Odyssey-nieuwsbrief om op de hoogte te worden gehouden. Meer informatie hier op: https://polaris.odyssey.org/#program Neem contact op Neem contact op met Ralph Verhelst of Marcel Raap om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? Visma Connect en Blockchain De ZoetermeerPas gaat Digitaal! The Promise of a self-sovereign identity Blockchain voor business

  • Den Haag, 09-10-2019 – De bedrijven voeren de eerste implementatie in een Amerikaanse staat uit van de eXtensible Business Reporting Language (XBRL) voor financiële rapportages Moderniseren van de financiële rapportage staat Florida Visma Connect en haar partner, Dinocrates Group, hebben een contract toegekend gekregen om de staat Florida te ondersteunen bij het ontwerpen en implementeren van gestandaardiseerde taxonomieën in XBRL waarmee de staat, provincie, gemeente, en speciale districten financiële documenten kunnen aanleveren en leveren zo een grote bijdrage aan het moderniseren van de financiële rapportage. Florida is eerste met het moderniseren van de financiële rapportage In de Verenigde Staten publiceren duizenden overheden op staats- en lokaal niveau elk jaar uitgebreide financiële rapporten (ook wel CAFR’s genoemd). Deze rapporten worden grotendeels opgesteld met behulp van een combinatie van Word en Excel en vervolgens geëxporteerd als PDF’s. Dit maakt het heel moeilijk om de gegevens te analyseren en over ze te rapporteren. Toen de Amerikaanse Senaat in 2018 Wetsvoorstel (SB) 1073 goedkeurde, werd Florida de eerste staat die wetgeving aannam die deze kwestie rechtstreeks aanpakt door XBRL te implementeren. Volgens deze wet moet de Chief Financial Officer (CFO) van de staat een interactieve gegevensbank aanleggen voor financiële overzichten. De gegevensbank wordt het Florida Open Financial Statement System genoemd. Lokale overheden moeten financiële gegevens rapporteren aan de CFO van de staat Florida met behulp van de eXtensible Business Reporting Language (XBRL) voor boekjaren die eindigen op of na 1 september 2022. Jim St. Clair, CTO Dinocrates Group. René van der Meij, Tribe Lead SBR Visma Connect Toonaangevend in XBRL Visma Connect is in Europa toonaangevend in XBRL. Het bedrijf implementeerde Standard Business Reporting (SBR) samen met de Nederlandse overheid en ontwikkelt en onderhoudt Digipoort, de digitale infrastructuur van de Nederlandse overheid voor SBR-berichtenverkeer. Dit systeem wordt gebruikt om rapporten in te dienen bij de Nederlandse Belastingdienst, de Kamer van Koophandel, het Centraal Bureau voor de Statistiek, en het Ministerie van Economische Zaken. In 2018 verwerkte de infrastructuur 760.000 jaarlijkse fiscale rapporten van bedrijven aan de overheid en 39 miljoen berichten aan jaarlijkse belastingaangiften en aangiften. Dezelfde aanpak wordt gebruikt om 120 miljoen berichten voor de Nederlandse douane en de Voedsel- en Warenautoriteit af te handelen. “We zijn trots dat Dinocrates Group ons heeft gekozen voor deze samenwerking en dat we de modernisering van de financiële rapportage in Florida zullen uitvoeren,” aldus René van der Meij, Tribe Lead SBR bij Visma Connect. “Dit is een geweldige kans om onze expertise in SBR in een nieuw land toe te passen. Andere Amerikaanse staten zullen voor best practices naar Florida kijken, dus dit is een uiterst belangrijk project.” “Dinocrates is enthousiast over de samenwerking met Visma Connect,” aldus Jim St. Clair, CTO. “Als het gaat om het assisteren van overheidsinstanties met Standardized Business Reporting (SBR), is Visma in Europa toonaangevend, en vormt zij een goede aanvulling op onze ervaring met overheden op staats- en lokaal niveau.” Over Dinocrates Groep Dinocrates is een strategisch en technologisch adviesbureau dat haar hoofdkantoor heeft in Rockville, Maryland, en dat samenwerkt met klanten uit de publieke en particuliere sectoren om hun meest waardevolle kansen te identificeren, hun belangrijkste uitdagingen aan te gaan, en hun ondernemingen te transformeren. Kijk op www.dinocrates.com voor meer informatie. Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? SBR wint voor 2e keer Europese prijs Modernizing financial reporting in Florida with XBRL Standard Business Reporting: what is it and how can you benefit? EBPI in Elsevier over digitalisering van de overheid

  • Delft, 30 september 2019 – Vandaag hebben Coen Egberink van Visma Connect, Joost Koolen van UC Group en Jan Bert Schutrops namens de Topsector Logistiek hun handtekening gezet onder de overeenkomsten van respectievelijk Beheer en Adoptie van iSHARE. Hiermee is de overdracht van Beheer en Adoptie van iSHARE aan deze partijen per 1 oktober een feit. Met deze overdracht komt een definitief einde aan de projectfase, waarin iSHARE onder regie van INNOPAY werd ontwikkeld door een 20-tal logistieke partijen, en vervolgens getest en gereed gemaakt voor gebruik. Het afsprakenstelsel dat de toegang tot data veilig regelt, maakt het voor logistieke partijen makkelijker en aantrekkelijker om hun data uit te wisselen en daarmee hun logistieke ketens efficiënter te maken. Joost Koolen, Jan Bert Schutrops & Coen Egberink Jan Bert Schutrops, president Vopak Europa & Afrika en namens Topsector Logistiek opdrachtgever van iSHARE, is blij met de nieuwe fase waarin iSHARE nu is beland: ‘INNOPAY heeft het in de afgelopen jaren voor elkaar gekregen om samen met logistieke partijen een goed werkend afsprakenstelsel te ontwikkelen, waarvan de gehele logistieke sector profiteert. Met de overdracht van het beheer aan Visma komt iSHARE in handen van een partij die zeer ervaren is in het beheren van afsprakenstelsels. Ook is Visma Connect neutraal en onafhankelijk, een belangrijke voorwaarde om deze rol te vervullen.’ ‘De adoptie van iSHARE komt met UC Group in handen van een partij die door haar jarenlange logistieke ervaring goed weet wat de sector nodig heeft om processen te optimaliseren en welke rol iSHARE daarin kan spelen. Het feit dat ze de adoptie in nauwe samenwerking met Portbase, Cargonaut en ECS International doen, versterkt hun executiekracht en hun technische basis’, aldus Schutrops. Coen Egberink, managing director bij Visma Connect, licht toe waarom zij direct enthousiast waren om het beheer van iSHARE te gaan oppakken: ‘Afsprakenstelsels, ketensamenwerking, digitale identiteiten en machtigingen horen bij onze core business. In iSHARE komt dit heel mooi en maatschappelijk relevant samen in een voor Nederland erg belangrijke sector.’ De UC Group heeft vanaf het begin de waarde van iSHARE ingezien en meegewerkt aan de ontwikkeling van iSHARE. ‘Wij geloven in de winst van ketensamenwerking en willen onze klanten helpen om daarmee hun diensten en processen te optimaliseren. Data delen is daarbij onmisbaar en wij zien iSHARE als een belangrijk instrument om dit op een slimme en veilige manier te doen’ vertelt Joost Koolen, partner bij UC Group, desgevraagd. iSHARE In 2017 maakten tientallen logistieke organisaties op initiatief van de Topsector Logistiek en onder regie van consultancybureau INNOPAY gezamenlijk afspraken omtrent data delen. Het doel: simpel, veilig en gecontroleerd data met elkaar delen. Ook met organisaties die zich verderop in de keten bevinden en die veelal onbekenden van elkaar zijn. Sinds 2018 is het afsprakenselsel iSHARE beschikbaar voor de gehele logistieke sector: voor grote en kleine ondernemingen, publieke en private organisaties en vragers en aanbieders van data en hun leveranciers. Inmiddels werken meerdere logistieke organisaties en IT-bedrijven aan de implementatie van de technische specificaties van iSHARE in hun software. Zodra zij de technische implementatie hebben afgerond en de toetredingsprocedure succesvol hebben afgerond, worden zij als iSHARE Deelnemer toegelaten tot iSHARE. iSHARE is een netwerk van logistieke partijen die werken volgens de iSHARE afpraken en daarmee onderling drempelloos data kunnen delen. Topsector Logistiek De Topsector Logistiek is een van de negen topsectoren waarin Nederland uitblinkt en mondiaal toonaangevend is. Binnen deze sector werken overheid, bedrijfsleven en kennisinstellingen samen aan een sterke internationale concurrentiepositie van Nederland, een uitstekend innovatie- en vestigingsklimaat voor het logistieke en verladende bedrijfsleven en een passende bijdrage aan een leefbare samenleving. UC Group UC Group is een interim- en consultancybureau dat georganiseerd is in een bijzonder netwerk dat wordt gerund door ondernemers. Stuk voor stuk professionals in diverse supply chain en/of productie-omgevingen. UC Group gelooft dat vakmanschap dat flexibel wordt gecombineerd met ondernemerschap de sleutel is tot succesvolle adviezen en implementaties. Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? 5 takeaways from ICT & Logistiek, the Netherlands’ primary logistics conference

  • Op 16 oktober 2019, organiseren Hyperledger Netherlands en Blockchain Netherlands een meetup met als onderwerp Governance and Privacy in Blockchain (DLT) Projects. Tijdens deze meetup zullen blockchain en privacy specialisten verder ingaan op en debatteren over de verhoudingen tussen GDPR en Blockchain technologie. Sprekers op dit event zijn: Alex Beelen, Olivier Rikken, Jan Bolhuis en Visma Connect’s Tim Janssen. Programma 18:30 – Ontvangst 19:00 – Welkom 19:10 – Olivier Rikken: Blockchain Governance 19:30 – Axel Beelen: Blockchain Privacy en GDPR door 19:50 – Pauze 20:00 – Demo door Visma Connect Blockchain Team 20:20 – Paneldiscussie, geleid door Tim Janssen, met Olivier Rikken, Axel Beelen en Jan Bolhuis 21:00 – Borrel 22:00 – Einde Locatie Visma Connect Prinses Catharina-Amaliastraat 5 2496 XD Den Haag Nederland www.vismaconnect.nl/contact Aanmelden en Informatie Ga naar de Meetup Pagina van Governance and Privacy in Blockchain (DLT) Projects om je aan te melden, of voor meer informatie over het programma, de organisatie en de sprekers. Neem contact op Neem contact op met Ralph Verhelst of Marcel Raap om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? Visma Connect en Blockchain De ZoetermeerPas gaat Digitaal! The Promise of a self-sovereign identity Blockchain voor business

  • "één samenhangend operationeel model om financiële criminaliteit te bestrijden, is van cruciaal belang." Kom ook naar het Artificial Intelligence voor Financial Services Forum. Want: één van de belangrijkste technologische ontwikkelingen in de financiële sector is het naar elkaar toegroeien van fraudebestrijding en compliance. Anti Money Laundering (AML), Know Your Customer (KYC), Customer Due Diligence (CDD) en de traditionele compliance functie zijn zo nauw verwant dat alleen een holistische benadering van mensen, processen en technologie volstaat. Juist nu de financiële sector sneller dan ooit verandert dankzij open banking en nieuwe, innovatieve, toetreders. Eén samenhangend operationeel model om financiële criminaliteit te bestrijden, is van cruciaal belang. Want silodenken en een gebrek aan aandacht staan een effectieve bestrijding van financiële criminaliteit nog te vaak in de weg. Visma Connect partner FICO is wereldwijd één van de toonaangevende leveranciers van Artificial Intelligence (AI), Machine Learning, Analytics en Big Data oplossingen voor Anti Financial Crime. Artificial Intelligence voor Financial Services Forum Op woensdag 16 oktober 2019 organiseert FICO  het Artificial Intelligence voor Financial Services Forum over: De rol van AI in de samenwerking tussen compliance en fraudebestrijding & De belangrijkste trends in de strijd tegen fraude en Anti Money Laundering. Visma Connect Visma Connect’s Steven Schouten, zal op dit forum de volgende onderwerpen bespreken: PSD2, instant payments en betalingsverkeer & fraudebestrijding. Tijdens het forum worden verder nog de volgende onderwerpen behandeld: Fraude en compliance: de ontwikkeling van een geïntegreerde strategie; Behavioral Analyses en klantsegmentatie; Doeltreffende aanpak vals-positieven; Artificial Intelligence vanuit een juridisch perspectief; Proactieve fraudebestrijding; Verbetering klantervaring. Fraude en witwasbestrijding integreren Bijna de helft van alle banken wereldwijd wil fraude- en witwasbestrijding (AML) de komende drie jaar integreren.  Download het rapport Adopting an Integrated Approach to Fraud and AML Compliance en leer van leidende banken wat de beste aanpak is. Kom naar het FICO Financial Services Artificial Intelligence Forum! Datum Woensdag 16 oktober 2019 Locatie Mercure Hotel Amsterdam City Joan Muyskenweg 10 1096 CJ Amsterdam Tijden – Ontvangst en registratie vanaf 08:30 – Einde programma 14:00. Voor meer informatie en een overzicht van het programma en de sprekers, klik op de aanmeldbutton hieronder. Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? Critical Payments Solutions Artificial Intelligence

  • FICO en Visma Connect

    “Toezichthouders willen dat financiële dienstverleners nog meer doen om financiële criminaliteit en terrorismefinanciering te voorkomen" Den Haag, 24-09-2019 – Visma Connect, de toonaangevende Nederlandse aanbieder van critical payment-diensten, en FICO zijn een samenwerkingsverband aangegaan om samen FICO’s best-in-class Anti-Financial Crime Solutions voor Know Your Customer (KYC), anti-money laundering (AML), en real-time sanctions screening aan banken, fintechs en PSD2 en betalings dienstverleners aan te bieden. In dit nieuwe samenwerkingsverband zal Visma Connect haar klanten de FICO® Siron™ Anti-Financial Crime software als een SaaS-oplossing aanbieden, en de IT- en platformintegratie verzorgen. FICO’s Anti-Financial Crime Solutions zullen worden aangeboden als integraal onderdeel van de SaaS-portefeuille van Visma Connect’ Critical Payments. De samenwerking tussen beide bedrijven zal heel West-Europa beslaan, waarbij de focus in eerste instantie op Nederland en de Scandinavische landen zal liggen.   Coen Egberink, Managing Director Visma Connect & Juergen Krieg, Head of Global Compliance Sales FICO “Financiële dienstverleners krijgen te maken met steeds strengere wet- en regelgeving terwijl ze nu al meer dan 4% van hun totale inkomsten kwijt zijn aan compliance”, aldus Jürgen Krieg, senior director for sales bij FICO. “Toezichthouders willen dat financiële dienstverleners nog meer doen om financiële criminaliteit en terrorismefinanciering te voorkomen, en ook de nieuwe fintechs en PSD2 dienstverleners worden er steeds meer toe aangezet om hun processen beter te bewaken. Daarnaast is met de komst van SEPA Instant Payments de huidige op batches gebaseerde sanction screening niet langer toereikend en moet er een upgrade plaatsvinden naar real-time screening, zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag. Dankzij onze samenwerking met Visma Connect kunnen we allerlei soorten payment providers helpen om met minder inspanningen en kosten aan deze eisen te voldoen.”   Marnix Harbers, Tribe Lead Payments bij Visma Connect: “De sector krijgt te maken met steeds strengere wettelijke eisen. Onze betaaldiensten en de FICO Anti-Financial Crime-diensten voldoen altijd aan die eisen, maar vereisen geen grote voorafgaande investeringen. Wij zorgen voor de integratie, het gebruik, en het onderhoud van de laatste softwaretechnologie en infrastructuur. Onze klanten kunnen zich zo op hun klanten en -belangrijker nog – op innovatie richten.” Met meer dan 1.200 implementaties in meer dan 90 landen is FICO® Siron™ Anti-Financial Crime Solutions is de meest gebruikte KYC, AML, en Embargo software ter wereld. Over FICO (NYSE: FICO) zorgt voor besluitvorming die mensen en bedrijven wereldwijd laat floreren. Het bedrijf, dat in 1956 werd opgericht en gevestigd is in Silicon Valley, is een pionier in het verbeteren van operationele besluitvorming door gebruik te maken van voorspellende analyses en data science. FICO heeft meer dan 195 Amerikaanse en buitenlandse patenten op technologieën die winstgevendheid, klanttevredenheid, en de groei van bedrijven in de financiële dienstverlening, telecommunicatie, gezondheidszorg, detailhandel, en vele andere sectoren vergroten. FICO voorziet wereldwijd financiële instellingen van toonaangevende oplossingen om het witwassen van geld te ontdekken, de financiering van terrorisme te voorkomen, en klantenonderzoek te doen — waarbij gebruik gemaakt wordt van dynamische profilering van klanten en het vinden van verborgen verbanden door de analyse van visuele verbanden. Kijk voor meer informatie op http://www.fico.com. Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? Visma Connect op FICO Artificial Intelligence voor Financial Services Forum Critical Payments Solutions

  • "Het is voor Roglic zijn elfde zege van het seizoen en de 47ste voor Team Jumbo-Visma." Primoz Roglic heeft de Vuelta a España op zijn naam geschreven. De leidende positie van de Sloveense kopman van Team Jumbo-Visma kwam in de slotetappe naar Madrid niet in gevaar. Roglic zorgt daarmee voor een primeur. Hij is niet alleen de eerste Sloveen die een grote ronde op zijn naam weet te schrijven, het is ook de eerste eindzege in een grote ronde in het bestaan van Team Jumbo-Visma. Daarmee duurt het succes van Team Jumbo-Visma voort. De ploeg van directeur Richard Plugge won met Roglic en Sepp Kuss ook twee etappes in Spanje. Het is voor Roglic zijn elfde zege van het seizoen en de 47ste voor Team Jumbo-Visma. Roglic won eerder dit jaar de UAE Tour, Tirreno-Adriatico en de Tour de Romandie. In de Giro d’Italia werd hij derde. Roglic eindigde daarmee in elke etappekoers waarin hij dit seizoen gestart is op het podium. Lees verder op de website van team Jumbo-Visma.     Neem contact op Weten wat Visma Connect voor uw organisatie kan doen? Bel 088-1161800 of stuur een e-mail.

  • Visma Connect Blockchain Summer School

    Blockchain Summerschool Op 5 en 12 september organiseren  IBM en de Rotterdam Blockchain Community een blockchain summerschool in Rotterdam, getiteld “Unfolding Blockchain with Hyperledger Fabric.” Deze summerschool is een tweedaagse mini-hackathon waarin IBM, de Rotterdam Blockchain Community en een groep enthousiaste ontwikkelaars eigen use-cases maken en blockchainapplicaties bouwen met behulp van Hyperledger Fabric. De eerste dag van de summerschool wordt vooral gebruikt om ervaring op te doen met Hyperledger, te brainstormen over de use-cases en teams samen te stellen. Tijdens de tweede dag wordt er aan de use-cases en een demo gewerkt. Visma Connect Blockchain Specialisten bij Blockchain Summerschool Visma Connect en de Visma Connect blockchain specialisten leveren een actieve bijdrage aan de blockchain community en zijn ook te vinden op de blockchain summerschool. Namens Visma Connect zullen de volgende Blockchain specialisten aanwezig zijn: Ralph Verhelst, Ragesh Shunmugam, Amit Mohabir, Micha Wensveen en Kevin Kerkhoven. Nieuwsgierig naar de Blockchain Summerschool? Kom zelf kijken. Meer informatie over de Blockchain Summerschool vind je op de Eventbrite pagina: Unfolding Blockchain with Hyperledger Fabric. Neem contact op Neem contact op met Ralph Verhelst of Marcel Raap om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? Visma Connect en Blockchain Visma Connect partner van Odyssey 2020 The Promise of a self-sovereign identity Blockchain voor business

  • NBR ai, finturi, PSD2

    Innovatie  Visma Connects Johannes Brouwer en Steven Schouten waren bij Folkert Tempelman (NBR) te gast in Let’s Talk Business om te praten over AI, PSD2 en Finturi. Finturi wil waarborgen dat kortlopende leningen worden terugbetaald. Hiervoor voert Finturi met Visma Connect B.V. analyses uit met behulp van Artificial Intelligence en maakt Finturi gebruik van de PSD2 connectivity API van Visma Connects. Het fragment van NBR is hieronder terug te luisteren. Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? PSD2 banks and regulators are struggling in a complicated landscape PSD2: 2 months in, where do we stand? Critical Payments Solutions Artificial Intelligence

  • Hollan Fintech Roun table

    Innovatie  Payments is een van de snelst innoverende sectoren van de financiële industrie. Technologische ontwikkelingen en wet en regelgeving zoals PSD2 maken tal van nieuwe services mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn het ophalen van rekeninginformatie en betere en snellere betaalmogelijkheden. Aanvullend hierop biedt data analytics tal van kansen om de customer experience te verbeteren. Niet alleen de consument profiteert van innovaties in de payments industrie. Ook bedrijven en instanties kunnen kosten besparen en efficiënter werken. Digitale betalingen kunnen sneller en makkelijker worden ontvangen, verwerkt en uitgevoerd en realtime reconciliatie biedt een wereld aan mogelijkheden voor de accounting afdeling. Ook voor bedrijven die actief zijn in financiering en factoring bieden de nieuwe ontwikkelingen in payments tal van mogelijkheden en kansen om nieuwe vormen van dienstverlening aan te bieden. Holland Fintech Event Op 17 september 2019 organiseren Visma Connect, Invers en Holland Fintech een rondetafelbijeenkomst voor leden van Holland Fintech. Topics Tijdens deze bijeenkomst wordt je bijgepraat over de laatste ontwikkelingen en de vele kansen die PSD2 biedt, het ophalen van rekeninginformatie en compliance. Praktische informatie Tijden: 09.00 -11.30 Adres: Visma Connect Prinses Catharina-Amaliastraat 5, 2496 XD Den Haag Aanmelden Stuur een email naar: events@hollandfintech.com voor meer informatie of om de aanmeldlink te ontvangen. Meer informatie: https://hollandfintech.com/Events/payments-regulationscompliance/ Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? PSD2 banks and regulators are struggling in a complicated landscape PSD2: 2 months in, where do we stand? Critical Payments Solutions Artificial Intelligence

  • Den Haag, 17 juli 2019 – Finturi, het op blockchain gebouwde platform dat bedrijven met financiers verbindt, om uiteindelijk de cashflow te bevorderen, heeft Visma Connect, ingeschakeld om het meeste te halen uit de mogelijkheden van PSD2. Dankzij de connectiviteit en processing service van Visma Connect kan Finturi nu met één standaard API aansluiten op alle banken in Europa. Deze API zorgt ervoor dat Finturi, met toestemming, bankrekeninggegevens kan opvragen van mkb-bedrijven met financieringsbehoeften en zo een nauwkeurige risicoscore maken. Op deze manier heeft iedere financiering een nauwkeurig profiel en bijpassend rentetarief. Finturi speelt met haar platform in op de toenemende behoefte aan kortlopende financieringen binnen het mkb. Veilig, kostenefficiënt en snel Het platform biedt financiers de mogelijkheid om kortlopende vorderingen voor te financieren en een risico gewogen rendement te behalen. De opzet is dat MKB-bedrijven hun openstaande facturen binnen 24 uur gefinancierd en betaald krijgen en er dus sprake is van een continuïteit in de cashflow. Finturi wil waarborgen dat deze kortlopende leningen worden terugbetaald. Hiervoor voert Finturi, met ondersteuning van Visma Connect, analyses uit met behulp van Artificial Intelligence op verschillende ongestructureerde en gestructureerde databronnen om zo per organisatie een financieel risicoprofiel te maken. Daarnaast zorgt Visma Connect ervoor dat de API meegaat met nieuwe ontwikkelingen en voortdurend compliant is met de AVG-wetgeving. Om de veiligheid te garanderen is Finturi gebouwd op blockchain-technologie, waardoor de ingevoerde informatie altijd beschikbaar blijft voor directe betrokkenen. Daarnaast maakt Finturi gebruik van smart contracts in de blockchain. Transacties worden op deze manier snel en papierloos uitgevoerd, wat weer zorgt voor lage kosten en optimale snelheid. Steven Schouten, Product Lead PSD2 bij Visma Connect: “We zijn er trots op dat we deze startup kunnen helpen naar een volgende fase. We zien dat er veel verschillen zitten tussen de API’s die banken aanbieden. Daarom kost het grote moeite voor fintech-bedrijven en andere partijen om de mogelijkheden van PSD2 volledig te benutten. Dankzij onze service hoeft Finturi nu maar één aansluiting te hebben die wij beheren. Daarnaast werken Finturi en Visma Connect samen om de algoritmes, die de risicoscores berekenen, te optimaliseren. Mooi teamwork, we kijken uit naar de volgende stappen.” Johannes Brouwer, CEO van Finturi over de samenwerking: “We geloven dat de mogelijkheden met PSD2 enorm zijn en we zijn erg blij dat we samen met Visma Connect deze mogelijkheden verkennen. We zijn ervan overtuigd dat we, mede dankzij hun ervaring, samen de implementatie tot een succes kunnen maken.” ——- Over Visma Connect Samenwerken is informatie delen en afspraken maken. Bij Visma Connect werken 175 hoogopgeleide professionals aan het mogelijk maken van veilige, betrouwbare en efficiënte informatie-uitwisseling tussen organisaties en mensen en aan het ontwikkelen en beheren van afsprakenstelsels. Visma Connect is sinds 2006 actief in de logistiek, de zorg, de overheid en betalingsverkeer. Visma Connect levert: betaaldiensten, informatieportalen en middleware. Onze experts zijn gespecialiseerd in Payments, Standard Business Reporting, Blockchain en Artificial Intelligence. Visma Connect werd in 2006 opgericht als EBPI en maakt sinds 2019 onderdeel uit van de Visma Groep. Over Finturi Finturi is een Fintech startup waar onze medewerkers elke dag naar hun werk komen om de cashflowproblemen van bedrijven op te lossen en hen te helpen groeien! Het team bestaat uit experts die al hebben gewerkt aan bekroonde blockchain-producten in zowel publieke als private sectoren zoals Healthcare, Finance en Agritech. Finturi maakt gebruik van technologieën zoals blockchain en kunstmatige intelligentie om een van ‘s werelds beste vorderingen financieringsplatform te bouwen, waar bedrijven binnen 24 uur geld tegen de beste rente kunnen krijgen. Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? PSD2 banks and regulators are struggling in a complicated landscape PSD2: 2 months in, where do we stand? Critical Payments Solutions Artificial Intelligence

  • De Topsector Logistiek heeft het beheer van het afsprakenstelsel iSHARE via de aanbesteding ‘iSHARE Adoptie en Beheer’ tot eind 2020 aan Visma Connect gegund. De adoptievan iSHARE is voor dezelfde periode aan de UC Group gegund. UC Group zal hiervoor samenwerken met Portbase, Cargonaut en ECS International. Visma Connect is sinds 2006 actief in de logistieke sector en ontwierp en bouwde onder meer het Maritime Single Window, dat zorgt voor efficiënte en veilige afhandeling van alle lucht- en zeevracht formaliteiten in Nederland. Ook is Visma dé specialist in Nederland op het gebied van afsprakenstelsels. Ook de adoptie van iSHARE komt de komende jaren in vertrouwde handen. UC Group, Portbase en Cargonaut stonden aan de wieg van iSHARE en werkten mee aan de ontwikkeling van het afsprakenstelsel.ECS International en UC Group committeerden zich al vroegtijdig als iSHARE Partner. Een mooie combinatie van logistieke kernspelers en gedegen kennis van ICT en implementaties. De voormalige opdrachtnemer INNOPAY, die iSHARE in opdracht van Topsector Logistiek hielp ontwikkelen, zal de taken de komende maanden overdragen aan deze partijen. De bestaande governance met Stichting iSHARE borgt dat er een directe lijn naar de Topsector Logistiek blijft bestaan en de aan iSHARE gecommitteerde partijen uit de logistieke sector blijven bepalen hoe het afsprakenstelsel zich verder ontwikkelt. Achtergrondinformatie In 2017 maakten tientallen logistieke organisaties op initiatief van de Topsector Logistiek en onder regie van consultancybureau INNOPAY gezamenlijk afspraken omtrent data delen. Het doel: simpel, veilig en gecontroleerd data met elkaar delen. Ook met organisatiesdie zich verderop in de keten bevinden en die veelal onbekenden van elkaar zijn. Sinds 2018 is het afsprakenselsel iSHARE beschikbaar voor de gehele logistieke sector: voor grote en kleine ondernemingen, publieke en private organisaties en vragers en aanbieders van data en hun leveranciers. Inmiddels werken meerdere logistieke organisaties en IT-bedrijven aan de implementatie van de technische specificaties van iSHARE in hun software. Zodra zij de technische implementatie hebben afgerond en de toetredingsproceduresuccesvol hebben afgerond, worden zij als iSHARE Deelnemer toegelaten tot iSHARE. iSHARE is een netwerk van logistieke partijen die werken volgens de iSHARE afpraken en daarmee onderling drempelloos data kunnen delen. Neem contact op Neem contact op met Marnix Harbers of Elsbeth Bodde om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? 5 takeaways from ICT & Logistiek, the Netherlands’ primary logistics conference Integratie services SBR wint voor 2e keer Europese prijs Standard Business Reporting: what is it and how can you benefit?

  • Visma has acquired European Business Process Institute (EBPI), a specialist in qualified information chains in the Netherlands. EBPI will go under the name Visma Connect, strengthening Visma’s position in governmental and financial services in the Dutch market. EBPI is a dynamic and fast-growing IT organisation with over 250 employees. The services provided by the company focus not only on qualified information exchange but also on blockchain, data science and payment services. Their solutions ensure secure, fast and reliable messaging and efficient payment transactions for both the public and private business community including municipalities and central government agencies. The company will change its name to Visma Connect and become part of Visma’s Custom Solutions division. “We are very pleased that EBPI now becomes Visma Connect. The new name connects them to the Visma brand and we believe they will be a huge contributor to our success in the Dutch market,” says Carsten Boje Møller, Division Director in Visma Custom Solutions. “Visma is one of Europe’s fastest growing software companies. Being integrated with Visma from the start will make us a stronger player in the market. EBPI will also benefit from Visma’s strong customer base and expertise, providing our customers with a wider range of services,” said Coen Egberink, CEO of EBPI. “We work with some of the most demanding customers in the Netherlands, delivering business critical systems. Being part of Visma, we step up to a new level in the eyes of our customers,” Egberink continued. For more information, please contact: Carsten Boje Møller, Divisional director, Visma Custom Solutions, mobile: +4521488431 Ewald van Rooij, Press officer EBPI/Visma Connect, mobile: +31881161800

  • Visma Connect PDS2

    PSD2 Visma Connect’s PSD2 Connectivity op Money20/20 Trendwatcher Vincent Everts, interviewed Visma Connect’s Steven Schouten op Money 20/20, de grootste en belangrijkste FinTech beurs in Europa. Vincent en Steven praten over PSD2 en de unieke PSD2 Connectivity die Visma Connects Payments heeft ontwikkeld om FinTechs en andere bedrijven die alles uit PSD2 willen halen toegang te geven tot alle Europese banken. Neem contact op Neem contact op met Steven Schouten of Marnix Harbers om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? SBR wint voor 2e keer Europese prijs Modernizing financial reporting in Florida with XBRL Standard Business Reporting: what is it and how can you benefit? EBPI in Elsevier over digitalisering van de overheid

  • In 2017 werd de regelgeving rond natuurbeheer in Vlaanderen vernieuwd en vereenvoudigd. Vroeger konden enkel de overheid en een aantal erkende organisaties een beheerplan opstellen voor een natuurgebied of bos. Nu kunnen alle particulieren, verenigingen of bedrijven dat, mits ze aan bepaalde voorwaarden voldoen en de geijkte processen volgen, bijvoorbeeld voor het aanvragen van subsidies. Die processen zijn complex en tijdrovend. Visma Connect gelooft dat blockchain van toegevoegde waarde is wanneer meerdere partijen samenwerken in hetzelfde proces, waarbij er geen noodzaak meer is een vertrouwde centrale partij te hebben. Samen met Visma Connect zal het Agentschap voor Natuur en Bos een applicatie bouwen die gebruik maakt van blockchain technologie. Visma Connect was één van de vier partijen die een voorstel daartoe hebben ingediend. Daarbij gaven met name de technische kennis van Visma Connect, het plan van aanpak, het SaaS-model en de ervaring met het beheren van complexe omgevingen de doorslag. De Vlaamse overheid wil meer ervaring opdoen met blockchain technologie en stimuleert en subsidieert projecten op dat gebied. Het doel in dit project is te komen tot een optimaal ecosysteem voor natuur- en bosbeheer in Vlaanderen. De opdracht zal in co-creatie met het Agentschap voor Natuur en Bos en Informatie Vlaanderen worden uitgevoerd en als open source worden gepubliceerd. “We kijken er erg naar uit om deze oplossing voor de Vlaamse Overheid in productie te nemen. Vanuit Visma Connect perspectief is dit een strategische ontwikkeling op zowel klantrelatie als op technisch vlak. Het voor een overheidsinstelling in productie brengen van een blockchain technische oplossing als deze, zien wij als een opmaat naar meer succesvolle projecten in deze omgeving” aldus Coen Egberink, Managing Director Visma Connect Neem contact op Neem contact op met Ralph Verhelst of Marcel Raap om u te laten informeren over de mogelijkheden van blockchain en de ervaring van Visma Connect. Bel  088-1161800 of stuur een e-mail. Meer lezen? Visma Connect en Blockchain Visma Connect partner van Odyssey 2020 The Promise of a self-sovereign identity Blockchain voor business

  • Visma Group, een toonaangevende leverancier van bedrijfskritische software voor het mkb en de (semi)publieke sector in Scandinavië, de Baltische staten en de Benelux, heeft overeenstemming bereikt over de overname van de Nederlandse cloud software dienstverlener EBPI, een belangrijke aanbieder van Software as a Service (SaaS) voor overheidsorganisaties in Nederland. De overeenkomst is voor advies voorgelegd aan de ondernemingsraad van EBPI. De overname zal worden gemeld bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De voorgenomen transactie met EBPI volgt op eerdere overnames die Visma in Nederland heeft gedaan dit jaar, waaronder Raet, Proactive, Idella en Pink Web en past in de strategie de activiteiten in deze strategisch belangrijke regio uit te breiden en de en marktpositie van Visma in Noord-Europa te versterken. Visma zal in 2019 blijven zoeken naar mogelijkheden om de  aanwezigheid en het productaanbod in Nederland te vergroten. EBPI vult de portefeuille van Visma aan en verbreedt de domeinen waarop Visma  al in Nederland actief is. Tegelijkertijd kan EBPI profiteren van een sterke partner voor de verdere ontwikkeling van de  positie  in Nederland, en om haar diensten internationaal aan te bieden via het netwerk van de Visma groep. Carsten Boje Møller, divisie directeur van Visma Custom Solutions: “Nederland is een belangrijke markt voor Visma. Alleen al dit jaar hebben we vier Nederlandse bedrijven overgenomen, elk met een sterke positie in hun markt, en met verdere mogelijkheden voor aanzienlijke groei en innovatie. EBPI is daarop geen uitzondering. Het bedrijf heeft een sterke positie in publieke en financiële diensten en sluit aan op ons portfolio op het gebied van SaaS diensten. EBPI faciliteert bedrijfskritische  gegevensuitwisseling tussen overheid, bedrijven en burgers die essentieel zijn voor de Nederlandse samenleving. Wij zien voordelen voor beide bedrijven om elkaars kennis, kracht en internationale netwerken te delen.” Coen Egberink, algemeen directeur van EBPI: “Wij zijn blij om deel van de Visma groep te worden. We delen dezelfde visie op technologische ontwikkeling in onze markten en wij zien veel kansen om onze diensten uit te breiden aan Nederlandse en internationale klanten, via het netwerk van Visma. Wij geloven dat deze voordelen ons zullen helpen om onze positie als sterke strategische partners voor onze klanten verder te versterken.” Er worden geen financiële details over de transactie bekendgemaakt. Over EBPI EBPI (European BusinessProcess Institute) is een dynamische, snel groeiende cloud software provider  met een team van circa 250 medewerkers. EBPI is een specialist in Nederland op het gebied van gekwalificeerd berichtenverkeer. EBPI maakt de digitale informatie-uitwisseling tussen overheid, bedrijven en personen veiliger, effectiever en efficiënter. Op die manier draagt EBPI bij aan het digitaliseren van de samenleving en het zo betaalbaar houden van voorzieningen. De dienstverlening van EBPI zorgt voor veilige, snelle en betrouwbare berichtafhandeling in logistieke, administratieve en financiële stromen voor bedrijfsleven, overheid en andere publieke organisaties. Over Visma Visma biedt software en diensten om bedrijfskritische  processen in de private en publieke sector te vereenvoudigen en te digitaliseren. De Visma groep is actief in de gehele Scandinavische regio, de Benelux en Midden- en Oost-Europa. Met meer dan 8.500 medewerkers, meer dan 850.000 klanten en een netto omzet van €1.288 miljoen is Visma een van Europa’s toonaangevende softwarebedrijven. Kijk op https://www.visma.com. Visma tekende onlangs een overeenkomst om titelsponsor van Nederlandse pro wielrennen en schaatsen Team Oranje te worden. Vanaf 1 januari 2019 zal zowel de wielerploeg als het schaatsteam uitkomen onder de naam Team Jumbo-Visma.        

  • Algemeen directeur Coen Egberink geeft in onderstaand interview onze visie op de digitalisering van de overheid en haar veranderende rol.  Snelle digitalisering van de overheid vraagt om korte sprints “Veel digitaliseringsprojecten bij de overheid lopen averij op omdat er de neiging is vooraf volledig te willen bepalen wat er over vijf of acht jaar noodzakelijk is. Maar dat is met de snelheid van de technologische ontwikkeling onmogelijk. Overheid en marktpartijen kunnen veel meer agile gaan samenwerken; in korte sprints. Daardoor blijven we flexibel en kunnen we inspelen op veranderende eisen en mogelijkheden.” Dat zegt Coen Egberink, algemeen directeur van EBPI. EBPI is specialist in keteninformatisering en werkt veel voor de overheid. Egberink kiest voor een positieve benadering: “Laten we leren van wat er goed gaat bij de digitale transformatie van de overheid en laten we – bijvoorbeeld bij wet- en regelgeving- kijken naar wat wèl kan in plaats van wat niet kan.” Waarom gaat agile werken zorgen voor een betere transformatie van de overheid? “Bij de digitalisering van de overheid gaat het niet altijd goed, maar laten we leren van de voorbeelden waar het wel goed gaat. EBPI is betrokken bij diverse transformatieprojecten bij de overheid. We zijn er van overtuigd dat de Triple Helix-benadering (met betrokkenheid van publieke en private sector en wetenschap) werkt als iedereen daarin zijn eigen rol kan spelen. We willen nu van tevoren gedetailleerd bepalen wat we over vijf jaar of langer krijgen. Ik pleit ervoor om ook transformaties bij de overheid te organiseren in kortere sprints, voor flexibiliteit. De overheid moet daarin de regie voeren door randvoorwaarden te bepalen en door de certificering van afsprakenstelsels, zoals bij MedMij. Bij SBR (Standard Business Reporting) hebben we gezien hoe we met standaardisering miljoenen kunnen besparen.” Moet de overheid dan niet vooraf bepalen wat er moet worden geleverd? “Natuurlijk moet de overheid een duidelijke vraag formuleren, maar veel minder gedetailleerd. De veranderingen gaan zo snel, dat we nu nog niet kunnen bedenken wat er over vijf jaar nodig is en mogelijk is. Daar moet je dus je proces, de samenwerking en de afspraken op inrichten. En dat geldt ook voor nieuwe wet- en regelgeving. Die wordt nu vaak ‘ingebakken’ terwijl een project al loopt. Denken vanuit de huidige juridische beperkingen belemmert innovatie. Kunnen we niet vaker in een experimentele fase starten, met de bestaande wet- en regelgeving als startpunt, waarbij je gezamenlijk ontdekt wat er kan binnen bestaande regels en waarvoor nieuwe regels moeten worden gemaakt?” Hoe gaat digitalisering de rol van de overheid veranderen? “Als je een toneelstuk uit de jaren zestig op DVD zet, dan ben je nog niet goed geautomatiseerd. Het is immers nog steeds hetzelfde lineaire toneelstuk. Terwijl het ook heel anders kan. Dat geldt ook voor de rol van de overheid. Moeten we het wel blijven doen, zoals we gewoon zijn om het te doen? We moeten nog steeds naar het stadhuis om ons fysiek te legitimeren, terwijl dat allang digitaal kan. De rol van de overheid als eigenaar en controleur van data zal ingrijpend veranderen. Burgers voelen zich steeds meer eigenaar van hun data en willen bepalen wie er wel of niet toegang heeft tot die data en voor hoe lang. Als we blockchains ontwikkelen met een consent-achtige toepassing, dan kunnen burgers en bedrijven voortaan zelf bepalen wie er bij hun data mag. Die verandering zorgt voor grote veranderingen bij de e-overheid, e-bank, e-accountant. Hun administratieve en controlerende rol verdwijnt. Transparantie dwingt organisaties tot ingrijpende veranderingen en maakt de burger baas van zijn eigen dossiers. Dat creëert nieuwe spanningsvelden tussen de overheid en andere instituties enerzijds en de burger anderzijds. En daar moeten overheid, markt en wetenschap (Triple Helix) een oplossing voor ontwikkelen.” Welke technische ontwikkelingen zullen de transformatie van de overheid beïnvloeden? “We moeten bereid zijn om processen af te stemmen op de adoptie van nieuwe technologieën. Er is zoveel data beschikbaar dat we hulp nodig hebben om dat te verwerken. Medisch specialisten kunnen beter werken als zij wereldwijd beschikbare data kunnen benutten om tot een beter behandelplan te komen. En dat geldt voor heel veel beroepen. Blockchain neemt in razend tempo administratieve lasten weg en Internet of Things zorgt er voor dat informatie steeds vaker van systeem naar systeem verloopt. Daar moet de overheid bepalen onder welke voorwaarden informatie mag worden gedeeld. We denken nu nog vaak in informatieketens, maar in de nabije toekomst zal het steeds vaker gaan over een ‘qualified ring’ met informatie waarvan we moeten bepalen wie dit er wanneer af mag halen of op mag zetten. De overheid is dan niet langer de controleur van de administratie, maar de hoeder van een informatie-gestuurde omgeving.”

  • Na jaren van intensieve voorbereiding, realisatie, implementatie en samenwerking tussen betrokken partijen is het project Single Window voor maritiem en lucht vrachtverkeer (SW) succesvol afgerond. Het project heeft ertoe geleid dat maritieme en luchtvracht meldingen voor grensoverschrijdend vervoer voor Douane, Grensbewaking (Koninklijke Marechaussee en Zeehavenpolitie) en havenautoriteiten elektronisch kunnen worden aangeleverd. Samenwerking Rijkswaterstaat heeft zes jaar aan het SW gewerkt, in nauwe samenwerking met de Douane, de Koninklijke Marechaussee, Rijkswaterstaat, Logius en de ministeries van Justitie & Veiligheid, Defensie en Infrastructuur en Waterstaat. Ook is er afgestemd met betrokken maritieme en luchtvracht marktpartijen. EBPI is verantwoordelijk voor het bouwen van het SW platform en het realiseren van de technische verbinding tussen marktpartijen en het Single Window. Ook zorgen we ervoor dat de dagelijkse berichtenstroom tussen schepen en vliegtuigen enerzijds en douane en (lucht-)havenautoriteiten anderzijds veilig, efficiënt en snel verwerkt wordt. 35.000 tot 40.00 berichten Ongeveer 800 bedrijven maken gebruik van het SW. Op dit moment verwerken we op doordeweekse dagen 35.000 tot 40.000 berichten via het SW. Sinds 1 mei 2018 is het SW volledig operationeel, zowel voor de verplichte meldingen over het vervoermiddel en personen aan boord als voor de ladingmeldingen (zowel maritiem als luchtvracht) voor de Douane.

  • EBPI heeft op 20 juni de IBM Outstanding Cognitive Solution Award 2018 gewonnen, voor brede inzet van nieuwe en bestaande technologie in de dienstverlening. EBPI breidt onder andere haar portfolio uit met een nieuw betaalplatform om klanten een flexibel, robuust en veilig platform te bieden voor betaaldiensten. Ze hebben hierbij gekozen voor IBM Financial Transaction Manager op een mainframe van IBM. Inspelend op de veranderende wet- en regelgeving en toepassingen als instant payments is EBPI klaar voor nieuwe dienstverlening. Er was een geïntegreerd systeem nodig dat een SWIFTNet-verbinding ondersteunt. Beveiliging is daarbij key vanwege de hoge eisen van SWIFT en de GDPR. Daarom heeft EBPI gekozen voor IBM LinuxONE Rockhopper server. Dit is een zeer veilig, betrouwbaar en volledig schaalbaar platform, dat kan meegroeien naar de toekomst. Coen Egberink, algemeen directeur bij EBPI, legt uit: “We zijn van mening dat onze capaciteiten perfect passen bij de financiële sector. We hebben besloten om een betalingsverwerkingsservice van SWIFT Service Bureau aan te bieden, maar dat betekende dat we onze IT-infrastructuur enigszins moesten aanpassen. Met het nieuwe geïntegreerde systeem hebben we een zeer hoge beschikbaarheid en nagenoeg geen downtime. Bovendien voldoen we hiermee aan alle beveiligings- en compliance eisen, en de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming.” Naast de toepassing van IBM technologie wordt in de payment dienstverlening ook gebruik gemaakt van Hyperledger Blockchain technologie en Watson AI capaciteiten vanuit Bleumix. ”We zijn erg blij met deze award,” aldus Coen Egberink. ”Het betekent zichtbaarheid over de gehele breedte van onze dienstverlening, die te allen tijde veilig en betrouwbaar moet zijn.” Lees hier het hele artikel:  https://www.ibm.com/case-studies/ebpi-watson-financial-services